Spora czesc z nas uważa ze czas to pieniądz. Jesli nauczymy sie lepiej zarzadzać czasem, to zgodnie z tą teoria będziemy mieć więcej pieniędzy. Ale czy to aby napewno prawda? Sam nie wiem, ale przedstawie tutaj moja metodologie która pozwala mi sprawnie przejść przez proces tworzenia aplikacji.
1. Ustalenie celów/założeń.
Pierwsza rzecz od której zaczynam realizacje niemal każdego projektu, jest ustalenie tego co właściwie chce osiąganąć. Bardzo często mylnie wydaje nam się ze swój cel mozemy osiągnąc tylko i wyłącznie w jeden określony sposób. Np mozemy myslec ze aby zarobić więcej musimy więcej pracować. Okazuje sie ze czasem wystarczy zrealizować odpowiednie zlecenie ktore jest lepiej płatne, lub np. wygrac w totka ;). Czesto takie podejscie wynika z niewiedzy, i dlatego warto ustalic co ma sens a co nie.
2. Wstępny research.
Jesli juz wiem co chce osiągnąć, najlepiej bedzie zasiegnąć rady kogos bardziej doświadczonego, kto jest znawca w danej dziedzinie. Czasem nie mamy takiej możliwości, wiec czasem samo skorzystanie z darmowej przegladarki internetowej może nam bardzo pomóc, ponieważ oszczędzimy sporo czasu nastawionego na realizacje zadania, ktore i tak nie przyniesie oczekiwanego rezultatu, lub finalnie okaze sie droższe lub za drogie 🙂
3. Spisanie listy kroków.
Gorąco polecam zapisanie calej listy zadan do specjalnego oprogramowania przeznaczego do tego celu. Niestety nie jest to artykuł sponsorowany, ale z czystym sumieniem mogę polecić aplikacje todoist (lub nozbee, trello), ktora bardzo ułatwia to zadanie. Wbudowane przypominajki, mozliwosc ustawienia priorytetow zadania zdecydoawnie ulatwi nam zadnaie.
4. Relizacja wyznaczonych zadan.
Tutaj warto wspomniec ze sama realizacja zadań musi odbywac sie w odpowiednich warunkach ktore nie obniżaja naszej wydajności. Bedzie na ten temat oddzielny artykuł, ale zwróć uwage na : Stan psychiczny, poziom hałasu, warunki atmosferyczne, odpowieni poziom motywacji, dieta wspomagajaca prace mózgu, i opcjonalnie poziom kofeiny we krwi ;).
5. Przerwa i aktualizacja listy kroków.
To jest bardzo ważny punkt, ktory moze oszczędzic nam mase czasu. Nasza wiedza na temat projektu zostala zaktualizowana, i widzimy czy nasz projekt idzie we właściwym kierunku. Czesto jest tak ze w tym momencie dostrzegamy ze narzedzie które chcemy wykorzystac nie do konca nadaje sie do realizacji naszego celu. Albo ze nasza lista nie uwzglednia jakiegos zadania ktore jest niezbedny do wykonania zadania. Dlatego na spokojnie siadamy, jeszcze raz dodajemy zadania i ustalamy odpowiednie priorytety.
Jak skutecznie realizowac projekt?